Cina

Hejsan!
Jag heter som sagt Cina och bor nu i Hörby. Jag går på komvux här och tar min gymnasiekompetens för jag hoppade av undersköterske utbildningen för många år sedan. Detta efter att min pappa gick bort och jag var rätt arg på allt och alla och behövde komma bort ett tag. Så jag beslutade mig för att åka till USA och jobba som Au-Pair i ett år. Jag insåg rätt så snart att man var rätt underbetald för allt arbete man gjorde och sökte istället jobb som en nanny. Efter ett par försök så hittade jag en underbar familj med två pojkar. De bodde i Hollywood Hills och jag trivdes jättebra hos dem. Nu var det bara meningen att jag skulle stanna i USA i ett år, men det blev lite längre. Jag jobbade nämligen hos denna familjen i 14 år som nanny. Sedan jobbade jag som bartender i 8 år i en bar som heter Tony´s Dart Away och ligger i Burbank. Träffade en massa underbara människor i Los Angeles men till slut bestämde jag mig för att åka hem och försöka något nytt. Har tagit lite tid men jag börjar att vänja mig vid Sverige nu efter 2 år. Måste säga att det är svårt att lära känna svenskar, varför vet jag inte. men jag har haft tur och träffat jättegoa vänner.
Jag blir i allafall klar här till sommaren då jag ska ansöka till Högskolan i Kristianstad till lärarutbildningen. Eftersom min engelska är bra tänker jag försöka att bli engelsklärare till gymnasieelever. Detta för att jag tycker att språk är roligt och många lärare gör det till en tråkig och jobbig klass. Så tycker jag inte att det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0